A Jornada de Eterna pelas diferentes eras de aprendizado da humanidade

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.17809673

Keywords:

Educação 6.0, Eras da Sociedade, Sistemas Inclusivos de Educação, Propósito

Abstract

Eterna, while exploring the Library of Time, embarks on a journey through eras that reveal the evolution of education. In Society 1.0, she witnesses practical, oral learning for survival. In Society 2.0, she discovers how writing systematized knowledge in the agricultural era. In Society 3.0, she experiences technical education driven by the Industrial Revolution. In Society 4.0, she observes the challenges and advancements of the digital age, with the globalization of learning. In Society 5.0, she sees the integration of technology with holistic human development. Finally, in Society 6.0, she witnesses transformative education focused on sustainability and social justice. Inspired, Eterna commits to creating inclusive and ethical educational systems, guided by the purpose of shaping a more just and sustainable future.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Ery Jardim, UNILASALLE

Doutorando em Educação (UNILASALLE), Mestrado em Design Estratégico (Unisinos), Mestrado Internacional em Ciências da Educação (Ca'Foscari - Veneza), Especialista em Projetos Sustentáveis e Meio Ambiente (UNINTER), Especialista em Logística Reversa (UNINTER), Bacharelado em Estatística (UniRitter), Bacharelado em Administração de Empresas (UFRGS), Licenciatura em Pedagogia, Filosofia, Artes e Computação (Claretiano). Certificado Internacional em Ciência de Dados pela Microsoft. Certificado em Ferramentas de Produtividade pela Microsoft e pela Google. Certificado em STEAM (Ciências, Tecnologia, Engenharia, Artes e Matemática). Cientista de Dados responsável por Sistemas de Tomada de Decisão para a Associação Brasileira de Proteínas (ABPA), Associação Brasileira de Produtores de Frutas (ABRAFRUTAS), IPC Global, Observatório Gaúcho da Carne, Cotton Brazil - Associação de Produtores de Algodão, Conselhos de Desenvolvimento de Municípios Brasileiros.

 

Published

2025-04-06

How to Cite

JARDIM, Ery. A Jornada de Eterna pelas diferentes eras de aprendizado da humanidade. Revista Letras Raras, Campina Grande, v. 14, n. 1, p. e5055 , 2025. DOI: 10.5281/zenodo.17809673. Disponível em: https://revistas.editora.ufcg.edu.br/index.php/RLR/article/view/5055. Acesso em: 5 dec. 2025.

Similar Articles

1 2 3 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.