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Vol. 13 No. 2 (2024): Dossiê: Língua falada e/ou escrita? Reflexões sobre aquisição e o ensino de língua portuguesa em uma perspectiva decolonial
Vol. 13 No. 2 (2024): Dossiê: Língua falada e/ou escrita? Reflexões sobre aquisição e o ensino de língua portuguesa em uma perspectiva decolonial
Published:
June 16, 2024
Capa
Capa
Mathilde Lendresse, Maria Rennally Soares da Silva
PNG (Português (Brasil))
Editorial
Editorial
Josilene Pinheiro-Mariz, Maria Rennally Soares da Silva
e2787
Port. (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.11880212
EDITORIAL (ENG)
Josilene Pinheiro-Mariz, Maria Rennally Soares da Silva
e2788
Eng.
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.11880565
Apresentação
Apresentação - Língua falada e/ou escrita? Reflexões sobre aquisição e o ensino de língua portuguesa em uma perspectiva decolonial
Isabela Barbosa do Rego Barros, Elaine Pereira Daróz, Zélia Ferreira Caçador Anastácio, Maria Rennally Soares da Silva
e2779
Port. (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.11873766
Presentation _Spoken and/or written language? Reflections on acquisition and teaching of the Portuguese language from a decolonial perspective
Isabela Barbosa do Rêgo Barros, Elaine Pereira Daróz, Zélia Ferreira Caçador Anastácio, Maria Rennally Soares da Silva
e2780
Eng.
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.11876598
n. 2 - 2024 - Dossiê: Língua falada e/ou escrita? Reflexões sobre aquisição e o ensino de língua portuguesa em uma perspectiva decolonial
A Escrita no Autismo Como Uma Possibilidade de Enunciação.
Carlos Eduardo Alves Moraes, Isabela Barbosa Rêgo Barros
e2166
Port. (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.11358920
Writing in Autism as a Possibility of Enunciation
Carlos Eduardo Alves Moraes, Isabela Barbosa do Rêgo Barros
e2691
Eng.
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.11359031
O Uso do rap no combate ao racismo
Uma sequência didática para o ensino de Língua Portuguesa
Eliane Laurindo Batista, Joane Marieli Pereira Caetano
e2167
Port. (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.11360797
The Use of Rap to Combat Linguistic Racism:
a Didactic Sequence for Teaching Portuguese Language
Eliane Laurindo Batista, Joane Marieli Pereira Caetano
e2692
Eng.
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.11361410
From discourse to writing
the memory of Brazilian National Rap as an effect of resistance
Ana Luiza de Sousa Bandeira, Marco Antonio Almeida Ruiz
e2196
Port. (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.11361661
From discourse to writing:
the memory of Brazilian National Rap as an effect of resistance
Ana Luiza de Sousa Bandeira, Marco Antonio Almeida Ruiz
e2693
Eng.
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.11361719
Baby crying and its role in the language acquisition
Renata Barbosa Vicente, Douglas Alessandro Teobaldo , Maria Célia Lima-Hernandes, José Temístocles Ferreira Júnior
e2287
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.11361873
Baby crying and its role in the language acquisition
Douglas Alessandro da Silva Teobaldo, Renata Barbosa Vicente, Maria Célia Pereira Lima-Hernandes, José Temístocles Ferreira Júnior
e2694
Eng.
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.11362173
STRUCTURE AND EVENT IN THE DECOLONIAL TEACHING OF THE PORTUGUESE LANGUAGE: A DISCURSIVE APPROACH
Elaine Daróz, Kauan Santos
e2304
Port. (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.11362282
Structure and discourse in the decolonial teaching of the Portuguese language: a discursive approach
Elaine Pereira Daróz, Kauan Douglas Gama Dos Santos
e2696
Eng.
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.11362562
O trabalho com a oralidade na prática docente
Francilene Cavalcante, Roberta Varginha Ramos Caiado
e2339
Port. (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.11362650
Working with orality in teaching practice
Francilene Leite Cavacante, Robertao Varginha Ramos Caiado
e2778
Eng.
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.11479469
Colaboradores
Colaboradores ad hoc
Produção Editorial RLR
PDF (Português (Brasil))
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