Vol. 13 No. 2 (2024): Dossiê: Língua falada e/ou escrita? Reflexões sobre aquisição e o ensino de língua portuguesa em uma perspectiva decolonial

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Published: June 16, 2024

Capa

Editorial

  • Editorial

    Josilene Pinheiro-Mariz, Maria Rennally Soares da Silva
    e2787
    DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.11880212
  • EDITORIAL (ENG)

    Josilene Pinheiro-Mariz, Maria Rennally Soares da Silva
    e2788
    DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.11880565

Apresentação

n. 2 - 2024 - Dossiê: Língua falada e/ou escrita? Reflexões sobre aquisição e o ensino de língua portuguesa em uma perspectiva decolonial

  • A Escrita no Autismo Como Uma Possibilidade de Enunciação.

    Carlos Eduardo Alves Moraes, Isabela Barbosa Rêgo Barros
    e2166
    DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.11358920
  • Writing in Autism as a Possibility of Enunciation

    Carlos Eduardo Alves Moraes, Isabela Barbosa do Rêgo Barros
    e2691
    DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.11359031
  • O Uso do rap no combate ao racismo Uma sequência didática para o ensino de Língua Portuguesa

    Eliane Laurindo Batista, Joane Marieli Pereira Caetano
    e2167
    DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.11360797
  • The Use of Rap to Combat Linguistic Racism: a Didactic Sequence for Teaching Portuguese Language

    Eliane Laurindo Batista, Joane Marieli Pereira Caetano
    e2692
    DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.11361410
  • From discourse to writing the memory of Brazilian National Rap as an effect of resistance

    Ana Luiza de Sousa Bandeira, Marco Antonio Almeida Ruiz
    e2196
    DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.11361661
  • From discourse to writing: the memory of Brazilian National Rap as an effect of resistance

    Ana Luiza de Sousa Bandeira, Marco Antonio Almeida Ruiz
    e2693
    DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.11361719
  • Baby crying and its role in the language acquisition

    Renata Barbosa Vicente, Douglas Alessandro Teobaldo , Maria Célia Lima-Hernandes, José Temístocles Ferreira Júnior
    e2287
    DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.11361873
  • Baby crying and its role in the language acquisition

    Douglas Alessandro da Silva Teobaldo, Renata Barbosa Vicente, Maria Célia Pereira Lima-Hernandes, José Temístocles Ferreira Júnior
    e2694
    DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.11362173
  • STRUCTURE AND EVENT IN THE DECOLONIAL TEACHING OF THE PORTUGUESE LANGUAGE: A DISCURSIVE APPROACH

    Elaine Daróz, Kauan Santos
    e2304
    DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.11362282
  • Structure and discourse in the decolonial teaching of the Portuguese language: a discursive approach

    Elaine Pereira Daróz, Kauan Douglas Gama Dos Santos
    e2696
    DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.11362562
  • O trabalho com a oralidade na prática docente

    Francilene Cavalcante, Roberta Varginha Ramos Caiado
    e2339
    DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.11362650
  • Working with orality in teaching practice

    Francilene Leite Cavacante, Robertao Varginha Ramos Caiado
    e2778
    DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.11479469

Colaboradores