DIÁLOGOS SOBRE IDENTIDADES E ALTERIDADES PARA A INTEGRAÇÃO EM LETRAS

Authors

  • Andressa Gicelly Matias Sousa Bolsista do Programa de Educação Tutorial - Letras Universidade Federal de Campina Grande
  • Virna Brena Catão Lima Tenório Bolsista do Programa de Educação Tutorial - Letras Universidade Federal de Campina Grande
  • Márcia Tavares Programa de Pós-graduação em Linguagem e Ensino Universidade Federal de Campina Grande https://orcid.org/0000-0003-3359-7766

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.8412219
Keywords: PET-Letras, Egressos, Formação acadêmica

Abstract

In 2022 the PET-Letras/UFCG will complete thirty years of existence, in this sense knowing the identity of the group is of fundamental importance for its continuity and for the purpose of registering its contribution to the academic community and to society. From this scenario, the research Dialogues about Identities, Alterities for Integration in Languages was carried out to outline this record and this contribution. This research aimed to discuss the identities and alterities for integration and the role of the professional of Letters in today's society, stimulating a dialogue that allows an identity encounter. With the data collected, the present article aims at tracing the academic profile of the members of the PET-Literature group, summarizing data about their graduate level education and their entry into the labor market. The methodology adopted is qualitative-quantitative (MINAYO, 2014) and was based on data recorded in the Lattes curricula of the group's egresses.

Key-Word: PET-Letras/UFCG; Egresses; Formation.

Downloads

Download data is not yet available.

References

CORRÊA, A. F. A origem do Programa de Educação Tutorial: algumas contribuições e referências que rememoram este processo. Revista Multiface Online, [S. l.], v. 9, n. 1, p. 93-103, 2021. DOI: 10.29327/223163.9.1-5.

GEMIR Teixeira, M.; QUIRINO , M. de Lemos Vilela.;MARIZ, J. O lugar do pet-letras/ufcg no ensino. Revista 15 de outubro, Campina Grande, v. 1, n. 1, p. 07–16, 2022.

MYNAIO, Maria Cecília de Souza. O Desafio do Conhecimento: Pesquisa Qualitativa em Saúde. 14.ed. São Paulo (SP): Hucitec-Abrasco, 2014.

SANTADE, Maria S. B. A metodologia de pesquisa: instrumentais e modos de abordagem. In: SIMÕES, Darcilia M. P.; GARCÍA, Flavio. A pesquisa científica como linguagem e práxis. Rio de Janeiro: Dialogarts, 2014.

SOUSA, R.M.; GOMES JÙNIOR, S.R. Programa de Educação Tutorial: Avanços na formação em física no Rio Grande do Norte. Revista Brasileira de Ensino de Física,v. 37, n.1, p. 1501 -1505, 2015

Published

September 10, 2023

How to Cite

SOUSA , A. G. M. .; TENÓRIO, V. B. C. L. .; TAVARES, M. . DIÁLOGOS SOBRE IDENTIDADES E ALTERIDADES PARA A INTEGRAÇÃO EM LETRAS. Revista 15 de outubro, Campina Grande, v. 1, n. 2, p. 07–17, 2023. DOI: 10.5281/zenodo.8412219. Disponível em: https://revistas.editora.ufcg.edu.br/index.php/r15o/article/view/1052. Acesso em: 3 jul. 2024.

Section

Artigos